Loppis i Moheda

I helgen har jag varit lite frånvarande eftersom vi antingen har snickrat eller bara tagit det lugnt och umgåtts med vänner och familj i Småland.
Vi har sedan tidigare läst om en loppis i Moheda som vi redan vid vårt förra smålandsbesök planerade att besöka. Dock har de endast öppet söndagar kl 12-18 under sommaren, vilket inte passa oss sist. Igår passade det däremot utmärkt.
Väl framme blev jag lite chockad, inte hade jag anat att det skulle vara sååå många besökare. Wow!!
Gården är så galet underbart mysig, precis vad jag ösnkar mig när jag blir stor. Det är loppis i alla ladugårdarna som fått olika namn. På gården står det mängder med fina saker som också är till salu. Rabatterna är pyntade med porslin precis som träden. I en av de små stugorna närst huset finns ett litet sött café. Runt om i trädgården står det möbler av olika slag där man kan slå sig ner och mysa med sin fika.
 
In till huvudbyggnaden ringlade sig kön lång, i säkert 20 min fick vi stå i kö för att slutligen ta oss in. Vi passade på att skiftas om att gå och titta på möblerna i trädgården samt ta oss en fika på stånde fot.
 
För att få ut det mesta av loppisen bör man vara på plats från kl 12.00. Vi fick trots detta med oss en hel del fynd: porslin av olika slag, en trälåda samt en gammal kratta. Vad vi ska använda allt till återstår för er att se...
 
Bjuder på en massa bilder från loppisen. Har ni vägarna förbi så glöm inte att åka inom och hälsa på!!!